Thursday, August 25, 2011

PUASA KE-25



j





As-salam.
Hola peeps,sihat semua?saya sihat la jugak!sorry saya da lama x update blog!
Busy memanjang,dengan study la.x kan pasal cinta kot!
So,mcmna puasa?setakat ni full ke tidak?kalau full,alhamdullilah!syabas saya ucapkan!da masuk hari ke 25 dan puasa yg ke-25 baru la saya nak update apa aktiviti sepanjang bulan yang mulia nie!mcm2 aktiviti saya buat tahun ni,antaranya menunaikan solat tarawikh!(kalau larat ke surau),study,study,study..untuk ujian amali dan buat persediaan presentation!lepas tu aktiviti buka puasa kat luar bersama rakan-rakan.Yang buka puasa ni,special sikit sebabnya,saya dapat buka puasa bersama kawan sekolah saya!Su'aidah mokhtar dan aisyah abdullah..memang best la..kami berbuka di pizza hut,maju junction!da lama x jumpa so banyak la cerita kami...after that kami jalan-jalan kat Jalan TAR..MASYAALLAH,malam pun memang ramai umat manusia menyerbu,yewla nak pergi pagi dahla ramai!so ramai yang lagi suka pergi malam!maybe harga boleh dapat murah kot..then,we decide to go home!apa lagi dlm tren tu jugak kiteorg bantai snap pic!hahahaha!tengokla si eda dan si ecah tu!bukan main lagi pose,hahahaha.
Itu cerita buka puasa dgn kawan2..semalam kolej ptpl ampang bagi school health science(SHS) telah menjalankan aktiviti majlis berbuka puasa..alhamdullilah majlis berjalan dengan lancar..saya amat berbangga dengan ajk kelab LIC!(tabik spring)..yela,mereka semua banyak bertungkus-lumus,dari pengerusi sampai la ke ajk..jap2,ko ayda ada jawatan ke?ak mestila ada gayah,jangan pandang ku sebelah mata ye!ak MC tau malam tu...betapa nervous nya ak!Ya Allah betapa takutnya ak..tapi last2 ak da ok la sikit..hehe..konklusi nya acara tu sederhana tp tetap meriah!alhamdullilah..gambar nanti la dulu..coming soon!so buat masa ni jew cerita daripada ayda abu samah!sebelum out,ayda abu samah nak pesan,dalam kehidupan ni,biarlah kita berterus terang dengan diri sendiri!be honest to YOURSELF!dan ingat sebarang keburukan yang kita lakukan terhadap orang lain,suatu hati nanti tuhan akan membalasnya!Jadi di bulan Ramadhan Al-Mubarak yang mulia dan bakal berakhir ni,banyak2 la buat amalan yang baik atau mendatangkan berfaedah dan jauhi segala amalan keburukan.Semoga di hari lebaran yang bakal menjelang,hati kita menjadi puas dan rasa amat bersyukur kepada Yang Maha Esa!amin!salam puasa,salam lebaran dan salam dunia buat anda semua..as-salam
p/s:alhamdullilah,dapat zakat daripada dato!terima kasih MSU

No comments:

Post a Comment

AS-SALAM..
SILA LA KOMEN..
SAYA HARGAI SANGAT!